Tevreden klanten

Ze ontzorgt echt!

Elsbeth heeft me  op diverse fronten geholpen: het ordenen van administratie, administratieve zaken geregeld en opruimen van mijn ouderlijk huis.

Mijn hoogbejaarde ouders woonden nog zelfstandig in hun huis maar hadden steeds meer zorg nodig. Ik heb kennis gemaakt met de ingewikkelde ‘wereld’ van de zorg in Nederland! Veel instellingen, regels en goedwillende mensen. Ik kreeg er een administratie bij! Ik heb geen broers of zussen in Nederland wonen, dus alle mantelzorg en geregel is mijn verantwoordelijkheid. Eind vorig jaar werd duidelijk dat mijn ouders snel moesten verhuizen naar een zorginstelling. Naast de praktische verhuizing nam de administratie alleen maar toe.

Dat was het moment dat Elsbeth in beeld kwam. Ik had tot dat moment geprobeerd alle ballen in de lucht te houden, maar had niet meer de energie om de soms taaie instanties te benaderen. We hebben samen een middag alles doorgenomen en op een rij gezet wat er nog moest gebeuren. Elsbeth heeft een deel mee genomen en verder afgehandeld. Dat gaf lucht!

Toen het ouderlijk huis verkocht was, moest het leeg. Een groot vrijstaand huis waar mijn ouders 30 jaar in hadden gewoond en dus ook 30 jaar verzameld! Een groot deel van het opruimen hebben we zelf gedaan omdat er keuzes gemaakt moeten worden wat je wil bewaren en wat weg kan. Maar het bleek teveel: ik was inmiddels overspannen en het huis was nog steeds niet leeg, ondanks vele weken opruimen. Elsbeth heeft voortvarend geholpen met het uitzoeken: wat is nog goed en kan naar de kringloopwinkel, wat is nog goed voor een opkoper, wat kan weg omdat het kapot is of echt niemand zou willen hebben. Bij twijfel hebben we het bewaard zodat ik later zelf nog kan beslissen wat ik ermee wil doen. Dat gaf mij rust dat er geen dingen weggingen waar ik spijt van zou krijgen.

Elsbeth geeft net die hulp waardoor je weer rust krijgt en verder kan. Ze ontzorgt echt!

Miriam Nuijten

augustus 2019

 

Ik heb 2 ochtenden met Elsbeth opgeruimd en dat heeft me veel gebracht. Elsbeth liet me zelf beslissen wat weg kon uit mijn overvolle kasten. Maar bij twijfel had zij steeds een goed advies en ze motiveerde me om knopen door te hakken. Elsbeth een goede sfeer te creëren, heeft humor maar ook kennis van zaken over inrichten van je kasten en beheren van je spullen. Wanneer ik nu mijn linnenkast of mijn kledingkast open, word ik blij en heb ik een goed overzicht. Het geeft me ook rust en draagt bij aan een positief zelfbeeld: ik heb dit goed op orde.
 
Christel Ruts

juli 2019

Ik wil een Elsbeth huis!!! :-))

Ik heb vaak de neiging om bij veranderingen, op welk gebied dan ook, de hakken in het zand te zetten. Als ik niet precies voor ogen heb wat het eindresultaat wordt, heb ik geen controle. Dan word ik onzeker. Ga ik twijfelen. “Ehm. Ja, maar ehm…” denken.
 
Mijn man Chris en ik hebben een prachtig, maar ook een druk leven. Fulltime werken, 2 topsportende zonen, 2 honden, een mooi groot huis aan de Kortenaerlaan in Bennebroek met een ruime voortuin en nog ruimere achtertuin. Wij zijn grote liefhebbers van een schoon en opgeruimd huis dus daar steken wij in onze vrijetijd veel tijd en energie in. Heerlijk! Alles netjes en aan kant zal ik maar zeggen.
 
MAAR… Onze administratie was een zooitje op z’n Hollands gezegd.
Diverse pogingen ondernomen om de boel strak te trekken hoor. 9 postbakjes aangeschaft voor te betalen facturen, to do bakjes, te filen etc etc. Maar bakjes puilden uit… Zeer regelmatig waren we briefjes, notities, klantenkaarten, overzichten, zonnebrillen (die lagen er ook in) kwijt. Dat leverde heel wat potjes vloeken en tieren op kan ik je verzekeren…
 
Toen kwam Elsbeth. Ik merkte direct dat ze een aanpakker is en zich niet laat afschrikken door mijn brullende beren (lees: mijn zooitje administratie). Ik meen oprecht wat ik je nu vertel: Elsbeth is een topper!
 
Elsbeth brengt met een paar slimme en simpele ingrepen rust en overzicht aan.
 
Het was even schrikken toen ze het roer van mij overnam. “Karin, haal ajb alles uit die bakjes en maak er een grote stapel van”. Ik staarde haar 5 seconden aan, maar deed toen wat ze vroeg. Afijn, om een lang verhaal kort te maken: wij hebben geen pakjes meer… en ALLES IS SUPER NETJES OPGERUIMD! Ohhhhh wat een rust!!! 
 
Ik kan je Elsbeth echt van harte aanbevelen. Echt! 
 
@Elsbeth: bedankt kanjer. Ik kijk uit naar onze volgende sessies! Enne…. de keuken en onze zolder gaan we ook doen.
 
Ik wil een Elsbeth huis!!! :-))
 
Met vriendelijke groet,
Karin Setford

april 2019

Een opruimcoach bij het schonen van mijn administratie.

Ik ben een alleenstaande dame met MS en zit in een rolstoel. Eind oktober 2018 ga ik verhuizen van een eengezinswoning naar een appartement. Elsbeth heeft mij geholpen met het uitzoeken van mijn administratie. Ze is twee keer vier uur bij me geweest. Het resultaat? Dertig ordners geschoond en de inhoud teruggebracht tot zes ordners.

Ik vond het heel prettig dat Elsbeth zei bij de start van het opruimen: ‘Jij kiest wat weg kan. De regie blijft bij jou.’
Elsbeth is kordaat en snel. Ze ziet wat ze moet doen en doet dat ook meteen. Ze dacht op zijn tijd ook aan een kopje thee of glas water voor ons beiden. Ze liep vaak op en neer van boven naar beneden om ordners op te halen. Als een vriendin dit had moeten doen had ik dat toch lastiger gevonden.
Ik had dit nooit zo snel kunnen doen met vrienden, door onze zakelijke relatie waren we echt aan het werk. Met vrienden verzand je toch al snel in gesprekken en theedrinken en duurt het opruimen veel langer.

Na de eerste keer, stuurde Elsbeth een lijst met activiteiten rondom de verhuizing. ‘Deze lijst is fantastisch! Een leidraad tot en met de verhuizing. Per activiteit kon ik mensen inzetten.’

Na de tweede keer mailde Elsbeth een lijst met de inhoud van de ordners. Handig!
Tot slot, ik vond het fijn dat ik een optie van een dagdeel kon nemen in de agenda van Elsbeth.

Maria

augustus 2018

 

Perfecte begeleiding bij het opruimen.

“In een weekend begin januari 2018 is Elsbeth twee dagen bij mij thuis geweest en hebben we de woonkamer en een slaapkamer opgeruimd en de indeling verbeterd.

 

Ik vind het lastig om op te ruimen en spullen weg te doen omdat overal een verhaal achter zit. Of ik denk de spullen in de toekomst nog te kunnen gebruiken. Elsbeth kijkt hier anders tegenaan en heeft geen band met mijn spullen. Ze heeft me tijdens het opruim proces heel goed begeleid en heeft daarbij zowel de leiding genomen als het tempo bepaald.

In dat weekend zijn mijn woonkamer en slaapkamer helemaal opgeruimd en veranderd en na afloop bleef ik met een blij gevoel achter. Ik heb van veel spullen afstand kunnen doen waardoor mijn woonkamer en slaapkamer er weer fris en opgeruimd uitzien. Elsbeth heeft ook naar de indeling van mijn woonkamer gekeken en aangeraden een aantal meubels anders neer te zetten. Door haar suggesties ziet de woonkamer er nu veel ruimer uit en in de slaapkamer heb ik op aanraden van Elsbeth een tweeluik gekocht dat goed bij de uitstraling van de rest van de kamer past.

Mocht je ook wat willen doen aan rommel in huis, dan kan ik Elsbeth’s opruimkwaliteiten zeker aanraden. Gegarandeerd dat je een mooi opgeruimd huis krijgt.”

Linda Schwaab

april 2018